Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

Osprzęt (samolotów)

Strona Główna Moje HOBBY Modelarstwo RC Samoloty RC Osprzęt RC Osprzęt RC c.d. Kontakt


Aparatura:

Nadajnik:Wystąpił problem !!

Za jego pomoca steruje sie modelem.
Aby model wykonał ruch należy poruszyć któryś z drążków.
Żeby na przykład w modelu otworzyły się klapy należy (wcisnąć, przestawić, przesunąć) któryś z dodatkowych (klawiszy, przyciscków lub przełączników).
Ilość kanałów odpowiada liczbie rzeczy które może wykonać samalot lub inny model zdalnie sterowany.
Nadajniki modelarskie generują sygnał o częstotliwościach 27, 35, 40, 41, 50, 72MHz lub 2,4GHz.

Odbiornik:Wystąpił problem !!

Odbiornik jak sama nazwa wskazuje odbiera sygnał nadany przez nadajnik o częstotliwości 27, 35, 40, 41, 50, 72MHz lub 2,4GHz.
Do odbiornika podłącza się użądzenia znajdujące sie na modelu które będą sterowane z ziemi przez pilota.
Tak samo jak w nadajniku ilość kanałów odpowiada liczbie rzeczy które może wykonać samalot lub inny model zdalnie sterowany.

Silnik:Wystąpił problem !!

Silniki w modelach samolotów mogą być spalinowe lub elektryczne lub odrzutowe:
Elektryczne:
Silniki elektryczne wykorzystywane w modelarstwie RC mają zazwyczaj dużą moc. Stosuje się silniki zarówno szczotkowe jak i bezszczotkowe, choć silniki szczotkowe ze względu na większą masę i gorszą sprawność powoli wychodzą już z użycia. Regulacja mocy odbywa się poprzez specjalne układy elektroniczne - tak zwane regulatory obrotów. Regulator musi wytrzymywać odpowiednio duże natężenie płynącego przez niego prądu, które sięga kilkudziesięciu amperów, a nieraz nawet stu amperów.

O spalaniu wewnętrznym:
Stosowane silniki tego rodzaju są zarówno tłokowe, jak i odrzutowe. Wymagają one od modelarza większych umiejętności niż silniki elektryczne, gdyż modele wyposażone w ten rodzaj napędu są zazwyczaj większe i szybsze, a zarazem bardziej niebezpieczne. Są także droższe w zakupie i eksploatacji, ze względu na dość wysoki koszt paliwa w porównaniu z energią elektryczną.

Tłokowe:
Stosowane silniki tłokowe to zazwyczaj jednostki dwusuwowe, jednocylindrowe. Stosuje się jednak również silniki czterosuwowe w różnych układach - jednocylindrowych, bokser, gwiazdowych czy rzędowych. Obydwa typy silników to jednostki niemal wyłącznie wolnossące o zasilaniu gaźnikowym, chłodzone powietrzem w modelach latających i jeżdżących oraz wodą w przypadku łodzi. Ich budowa jest uproszczona - nie posiadają np. miski olejowej - smarowanie odbywa się poprzez dodatki smarujące do paliwa. Silniki tłokowe możemy podzielić ze względu na rodzaj zapłonu na żarowe, iskrowe oraz diesla. Silniki żarowe wykorzystują do zapłonu rozgrzaną świecę żarową, która przy odpowiednim sprężeniu mieszanki powoduje jej zapłon. Silniki te wykorzystują odpowiednie paliwo oparte na metanolu. Silniki iskrowe to silniki benzynowe, działające podobnie do silników stosowanych w samochodach czy motocyklach. Ostatnia kategoria silników to silniki o zapłonie samoczynnym (samozapłonie), wykorzystujące do zapłonu mieszanki wzrost jej temperatury przy silnym, szybkim sprężaniu. Ich paliwo stanowi mieszanka oparta na eterze etylowym.

Odrzutowe:
Stosowane silniki odrzutowe to głównie jednostki turboodrzutowe. Ich użycie jest ograniczone ze względu na duży koszt zakupu i eksploatacji. Modele wyposażone w ten rodzaj napędu są zazwyczaj bardzo szybkie i duże, przez co używane są tylko przez doświadczonych modelarzy.

Czytaj Dalej